Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Ät nyttigt men unna dig en chipspåse.

Av Kajza - 22 februari 2009 17:35

 Sverige blir och snart ett överviktigt land.

Jag vill bli hälsosam, och stanna i vikten?

Jag förstår mig inte på all media, både i tidningar och på tv, reklamskyltar överallt står där i stort ett något i liknelse med gå ner i vikt på 30 dagar, eller som den dietsopp reklamen på tv att dom lovar att man gå ner i vikt och om man inte gör det får man pengarna tillbaka, det är väl klart man gå ner i vikt om man lever på soppa i en vecka, men man vill ju behålla sin vikt, då kan man aldrig mer börja äta normal mat igen, för kroppen har då ställt in sig på svält och suger åt sig allting man äter också går man upp det dubbla.

Ja Sverige börjar också bli ett överviktigt land, av alla skräpmats restauranger som finns överallt, man köper färdig mat och slänger in i micron för man har inte tid skyller man på, man kokar lite pasta och gör en fet ostsås till som är gjort av pulver. Allting handlar inte om att man  inte har tid, det handlar om Lathet, lata människor som är lite trött efter jobb och skola!

Men folk som vill tjäna bra pengar på att folk ska gå ner i vikt, gör inte genom att göra reklam gå ner 30 kg på 30 dagar reklamen.

Man borde göra reklamen om att man ska vara hälsosam,  bli hälsosam på 30 dagar, Folk är lata idag man orkar inte göra någoting, man behöver en pusch, man borde göra reklam för hur det  ser ut inne i kroppen om man bli överviktigt, eller underviktigt.

Jag själv är inte speciellt hälsosam, eller jo jag äter mycket grönt och frukt, men det är för att jag inte äter kött,  men för det betyder det absolut inte att jag kan sätta mig och äta en fet chipspåse eller en pizza.

DEt inte konstigt att där är unga flickor som får anorexia av all reklam  gå ner i vikt.

Är det inte bättre och göra en reklam om hur man kan bli sund, om man då är en 40 åring mamma med barn eller ungdomar hemma som lever på skräpmat, blir man inte mer inspererad av en reklam som skrier om hur hon kan få sina barn att leva sunt och hälsosamt, och ifall man kommer in med rätt matvanor så kan man börja med motionen efteråt, för håller inte matvanerna så håller inte träningen i heller.

Jag tycker att man absolut ska få unna sig en chipspåse, pizza, hamburgare eller godis och läsk, saft och bulle någon gång då och då.

I hälsotidningar skriver dom att 1 dag i veckan borde man få unna sig, och folk  gör oftast en lördag till sin gottedag, men varför just lördag ?

jag kanske är sugen på tisdag? Gör det då till ditt gottedag, men varför bara ha en gottedag unna dig två, och ät sunt, och det betyder inte en liten minisallad till middag/kvällsmat, man kan göra en ordetlig middag till flera personer som är sund.

Tar man då hjälp av sina barn eller sina föräldrar så blir det roligare, duka bordet tillsammans, och gå en kvällspromenad efteråt.

Jag tycker att man ska göra reklam för att vara hälsosam och sund, istället för att man borde gå ner i vikt, för det lockar inte lika mycket, är man överviktigt så har man ingen större lust till det, oftast tänker man på motion= jättejobbigt, eftersom  man är så lat som man är idag så vill man ha det så enkelt som möjligt.

Gör det roligt, istället för jobbigt. Alla kan.

 
 
Amisa

Amisa

22 februari 2009 22:41

Hej!
Har samma problem som du, men nu har jag verkligen bestämt mig för att det ska bli ändring på dåliga matvanor (något som jag började blogga om för några veckor sedan). Försök att hitta någon typ av motion som du tycker är kul, gärna något som din kille eller någon kompis också kan vara med på. Det är lättare att vara ihärdig om man gör det ihop med någon annan, då kan man sporra varandra. Själv gillar jag dans, men promenerar mycket också eftersom det är ett bra sätt att bli av med övervikt.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajza - 19 april 2009 13:02

Jag hänvisar till mina nya blogg: metrobloggen.se/kajza  

Av Kajza - 17 mars 2009 07:10

Ja då sitter man här igen och ska snart iväg till skolan , änu en gång , jag är så trött på detta nu jag orkar verkligen ingeting. Jag har funderat på att börja träna jättelänge, men ingen av mina vänner vill träna, dom tror man måste gå  jag er i v...

Av Kajza - 14 mars 2009 19:53

DEt var mycket trevligt att vara i oslo, mest rengsnö och gråttm ne det var ändå trevligt.:) Jag funderar på att börja ta tougaklass, men jag vet inte, jag testade en gång för hur längesen som helst oh det gick inte alls bra, jag ska också börj med s...

Av Kajza - 6 mars 2009 11:44

Hej hej, allt mitt nya har jag på som jag handlade här om dagen och nu ska jag och min älskling snart gå, ska med oslofärjan en tur fram och tillbaka, över helgen. Jag är verkligen spänd, har aldrig varit i oslo. Kommer lätt lägga upp bilder sen :) P...

Av Kajza - 5 mars 2009 14:52

Igår åkte jag och handlade med min mamma, för jag själv är superpank. Jag fick ett par nya jeans från gina, och en svart klänning, men den var lite stor i armarna så min mamma fick sy ihop domca 1 cm. Sedan fick jag en ny mascara och bra nöjetsskull...

Presentation

Omröstning

Bryr du dig om din vikt?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards