Alla inlägg under februari 2009

Av Kajza - 28 februari 2009 10:19

Jag tror min pojkvän tänte säga dom 3 små orden igår men så lät han bli, det var så att vi skulle kolla på en film men så blev jag trött och gick och la mig. Sen vaknade jag till för i lägenheten ovanför börja skrika, riktigt jävla mycket på varanndra, så hörde jag hur min kille borstade tänderna innan han skulle gå och lägga sig, så kom han in i sovrummet och la sig, sedan lutade han över mig och typ  suckade till liten och det va verkligen osm han skulle säga det, men jag tror inte han vågade han sa istället att han tyckte jättemycket om mig, men jag ska bara desamma, var så trött i rösten.

Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt för killar och säga det ?

Okej nu är jag inte helt 100 %  att han skulle säga det iheller, men jag bara fick den känslan.

Jag tycker verkligen om honom jättemycket, om inte mer, men jag tror inte jag kan säga det till honom förens jag vet till 500% säkert att han tycker om mig lika mycke.

Varför är det så svårt det där med kärleken ?

Ibalnd ligger jag och fantiserar om hur han ska säg det till mig ,eller hur jag säger det till honom och sedan springer därifrån för att jag inte vill  tycka att hela siutationen blir pinsam!

DET ÄR BARA TRE SMÅ ORD, VARFÖR ÄR JAG SÅ BERONDE AV DOM ?

Nej

Av Kajza - 27 februari 2009 19:04

Jag vet egetligen inte vad jag ska skriva, jag är sur och har haft en dålig dag idag ända från det jag vaknade, jag  är så trött på mig själv att jag aldrig kan genomföra något ordentligt, Varför ger jag upp så jävla lätt ?

Jag orkar inte med det här med. 

Jag bara känner nejnejnej inför allting precis just nu.

hejdå!

Av Kajza - 26 februari 2009 17:27

Jag hade en tjejkompis som jag har känt i ungefär 13 år eller något åt det hållet.  Vi har bott grannar i 12 år, vi var bästar upp tills jag var 14-15 sen gled vi ifrån varandra på något sätt, vi ville olika helt enkelt, men har fortfarande varit vänner eftersom det är väl dumt och slänga bort så många års vänskap ?  Hon skulle komma ner till mig i helgen från sthlm, för det är där hon bor nu. Hon skulle hälsa på hennes pappa eftersom han fyller år, men hon ville inte sova där, så sa jag att hon kunde sova hos mig.

Men bara för att jag inte har någon lust till att festa, och att jag inte har pengar, utan vill  spara dom småpengar jag har tills jag ska till oslo, så ville hon inte sova hos mig!!

Nu har vi snackat om det här i ca 1½ månads tid att hon ska komma och bo här och vi skulle ses, och snacka om att vi skulle ut och resa i sommar.

Men hon är TVUNGEN till att festa, det är liksom inget annat hon gör precis varje helg. Alltid ska hon festa.

Och när hon inte får som hon vill så blir hon sur och iriterad, bara för hon är ensambarn och alltid fått sin vilja igenom.

Men det här var droppen , hon får mig inte till att lova henne att hon får bo hos mig över helgen,  och sedan bara skiter i det helt plötsligt och säger att hon ska bo hos någon annan i såfall.

Då tycker jag absolut att hon ska göra det, för jag vill inte längre ha hennes hos mig.

Hon sa att vi kan ju ses ändå, men alltså jag får ingen lust till att  träffa henne, om hon ska hålla på sådär, hade det varit för 5 år sen hadej ag nog gjort det ändå.

Jag tror det är anledningen till att vi gled ifrån varandra  för hon gör alltid precis som det passar henne. Oavsett vad.

Jag skiter i dig, så är det.

Jag har faktikst också ett liv och kan inte passa upp mig efter dig !

Av Kajza - 24 februari 2009 15:51

Igår var jag ute och gick, mycket det jag fick i mig var en liten minikaka och en redbull och 3 koppar kaffe. Har inte ätit något ännu idag, känns helt fuckt up. Men min kropp är van för jag har perioder där jag äter mindre och där jag äter mer. Så är det, nu äter jag egetligen bara mindre för jag är fattig och går på någon slags av diet, jag vet att det inte hjälper, men jag äter det jag känner för bara mycket mindre av det, än vad jag skulle ha gjort i valiga fall. Jag har jätte stor lust att uppsöka en deteist så jag kan få koll på allting om vad jag ska äta, när och hur. Det skulle kännas som en befrielse för mig och verkligen få rätt på allting efter alla år.

Jag har aldrig haft en normal relation till mat,

Jag har många gånger tröst ätit för det känns bra, men också många gånger låtit bli för det känns bra, jag vill bara kunna ha en normal relation till det och sluta tänka på det så mycket, jag vet faktikst aldrig varför jag tänker så mycket på det, men det gör jag och så är det.

Ikväll bli det vegetarisk thaimat som jag gör till mig och min älskade.

Sen blir det late dag och bara glo på film.

Som vanligt tycker att det är just det vår vardag består utav när vi inga pengar har. Vi ska se på carnk, har sett det förut det är faktikst jättebra.

Det där med och göra simning till en vana ska vi också göra, någon gång.

Nu sitter min kille och skriker för han gör mål på fifa09, han spelar på internet mot någon annan och ser jättekonsentrerad ut hahah.

Snart är det inte långt kvar, faktikst bara 10 dagar till jag och han ska åka till oslo en helg och göra båten osäker.

Det kommer bli så roltigt.

Nu ska jag gå och sätta på lite musik....

Puss & Kram



Av Kajza - 23 februari 2009 08:06

För en gångs skull har jag gått upp en timme tidigare, för att jag skulle kunna fixa mig, jag brukar aldrig göra det när jag ska till skolan ,  sätter bara upp håret i en tofs och helt osminkad.

Jag tycker verkligen inte att det spelar någon roll eftersom jag umgås bara med folk i min klass och bryr mig inte om någon annan, visst jag känner vissa utanför vår klass också men om hälsar jag bara på och går vidare,  på min skola går det liksom 1400 elever , har ingen lust att lära känna alla, vill bara bli klar med min skolgång så jag kan börja jobba det är det jag vill.

Men tillbaka till att jag gick upp en timme tidigare, jag har sminkat mig och plattat håret , har jag heller inte gjort på en evighet, nu har jag typ 3 set kläder jag har och välja mellan men vet absolut inte vad jag ska ha på mig, för efter skolan så ska jag och min pojkvän åka över till danmark och träffa hans föräldrar, och jag har aldrig träffat dom !

Det känns lite så, eftersom vi har varit tillsammans i 5 månader, nästan 6,

jag är rätt så nervös , men ändå inte tror det kommer gå jättebra, och ifall jag blir för nervös är det bara att ta tre djupa andetag och skylla på att jag inte förstår språket haha.

Jag har sådan lust att bara gå ut och promenera just nu, det är synd att jag bor så lång ifrån min skola annars hade jag unnat gå dit.

Det tar 20-30 in med vanlig buss och sen med stadsbuss tar det 5-10 minuter.  Så det är ändå en tid man sitter där på bussen.

Jag borde egetligen ta bussen nu vid halv, men jag är så duktig på att komma försent ändå, så kan lika bra ta den vid kvart i  eller prick.

Nu måste jag sätta på mig vanliga kläder.

Känner mig stressad.

Av Kajza - 22 februari 2009 22:16

Jag är verkligen så jävla  trött på mig själv, jag behöver verkligen en pusch. Någon som puttar igång mig helt enkelt,

 jag tänker en sak, säger en annan, med gör  det tredje...

Hur är det möjligt?  Varför är det så svårt att komma igång med någoting? 

Varför är det så svårt att brya en vana? 

Varför kan jag bara inte  göra det som jag tänker, för i mitt huvud är alla mina tankar bra.

Jag vill verkligen  bli ordentlig av mig ,

för jag är nog en av dom lataste latisarna, jag stressar ihjäl mig varje dag, om jag ska med bussen så går jag verkligen i sista mintuen alltid!

Jag kan aldrig håll ordning på mitt sovrum, det ser ut som tredje världskriget 1 dag efter jag städat därför orkar jag aldrig och städa. Om jag är uttråkad, vilket jag blir jävligt lätt så äter jag onödiga saker, och jag sover dåligt på nätterna, om jag sover en hel natt igenom blir jag överlycklig, och chockad samtidigt eftersom det händer så sällan.

Jag vill få en lägenhet och kunna börja om på nytt, men då måste jag vänta  till jag gått ut skolan och bara för jag valde och ta ett sabatsår efter 9:an så kommer jag efter ett år,  ska jag behöva vänta 1½ år för att kunna bryta en vana?

Jag vill börja på yoga, och arobics och ta långa morgonpromenader, sova en hel natt , orka kunna träffa mina vänner, vilken jag inte oftast orkar eftersom jag sover så dåligt på nätterna, jag blir lätt uttråkad och vill att det ska hända någoting så ofta som möjligt, men det är inte alltid det kan göra det. Men ändå så sitter jag i min pojkväns lägenhet med honom och kollar på film, inte för det är något fel med det, för  jag älskar ATT umgås med honom, men  jag behöver nya vanor i mitt liv ?

Fan vad jag är patetisk, bryt dina vanor alltså!!!!

Av Kajza - 22 februari 2009 17:35

 Sverige blir och snart ett överviktigt land.

Jag vill bli hälsosam, och stanna i vikten?

Jag förstår mig inte på all media, både i tidningar och på tv, reklamskyltar överallt står där i stort ett något i liknelse med gå ner i vikt på 30 dagar, eller som den dietsopp reklamen på tv att dom lovar att man gå ner i vikt och om man inte gör det får man pengarna tillbaka, det är väl klart man gå ner i vikt om man lever på soppa i en vecka, men man vill ju behålla sin vikt, då kan man aldrig mer börja äta normal mat igen, för kroppen har då ställt in sig på svält och suger åt sig allting man äter också går man upp det dubbla.

Ja Sverige börjar också bli ett överviktigt land, av alla skräpmats restauranger som finns överallt, man köper färdig mat och slänger in i micron för man har inte tid skyller man på, man kokar lite pasta och gör en fet ostsås till som är gjort av pulver. Allting handlar inte om att man  inte har tid, det handlar om Lathet, lata människor som är lite trött efter jobb och skola!

Men folk som vill tjäna bra pengar på att folk ska gå ner i vikt, gör inte genom att göra reklam gå ner 30 kg på 30 dagar reklamen.

Man borde göra reklamen om att man ska vara hälsosam,  bli hälsosam på 30 dagar, Folk är lata idag man orkar inte göra någoting, man behöver en pusch, man borde göra reklam för hur det  ser ut inne i kroppen om man bli överviktigt, eller underviktigt.

Jag själv är inte speciellt hälsosam, eller jo jag äter mycket grönt och frukt, men det är för att jag inte äter kött,  men för det betyder det absolut inte att jag kan sätta mig och äta en fet chipspåse eller en pizza.

DEt inte konstigt att där är unga flickor som får anorexia av all reklam  gå ner i vikt.

Är det inte bättre och göra en reklam om hur man kan bli sund, om man då är en 40 åring mamma med barn eller ungdomar hemma som lever på skräpmat, blir man inte mer inspererad av en reklam som skrier om hur hon kan få sina barn att leva sunt och hälsosamt, och ifall man kommer in med rätt matvanor så kan man börja med motionen efteråt, för håller inte matvanerna så håller inte träningen i heller.

Jag tycker att man absolut ska få unna sig en chipspåse, pizza, hamburgare eller godis och läsk, saft och bulle någon gång då och då.

I hälsotidningar skriver dom att 1 dag i veckan borde man få unna sig, och folk  gör oftast en lördag till sin gottedag, men varför just lördag ?

jag kanske är sugen på tisdag? Gör det då till ditt gottedag, men varför bara ha en gottedag unna dig två, och ät sunt, och det betyder inte en liten minisallad till middag/kvällsmat, man kan göra en ordetlig middag till flera personer som är sund.

Tar man då hjälp av sina barn eller sina föräldrar så blir det roligare, duka bordet tillsammans, och gå en kvällspromenad efteråt.

Jag tycker att man ska göra reklam för att vara hälsosam och sund, istället för att man borde gå ner i vikt, för det lockar inte lika mycket, är man överviktigt så har man ingen större lust till det, oftast tänker man på motion= jättejobbigt, eftersom  man är så lat som man är idag så vill man ha det så enkelt som möjligt.

Gör det roligt, istället för jobbigt. Alla kan.

Av Kajza - 19 februari 2009 08:13

God morgon folket.

Idag är det så att jag ska åka in till väla med en gammling i släkten , jag är inte speciellt förtjust i henne , tror inte hon är det i mig iheller,  men har man lovat något så har man lovat något.

Jag blir bara så irriterad på mgi själv när jag gör ett sådant löfte mot en person som favoriserar folk i släkten.

Jag hatr folk som favoriserar, jag har utsatt mig för något riktigt hemskt.

 Nu kommer jag få höra på hennes tjat hela dagen.

Fast mamma säger att hon inte kommer orka så mycket, det hoppas jag verkligen inte. För så fort hon säger att hon vill hem så åker vi.

Min lilla sötis har blivit sjuk så ska åka hem till honom en lite sväng sedan.

Sen ska jag jag åka hem till min mamma för hon skulle va ensam hemma idag, pappa ska jobba dygn och min lillebror skulle sova hos någon kompis.

Jag har egetligen lust och träna idag men har så mycket annat skit för mig så det blir det ingeting av idag inte.

Får se ifall jag fått köpt något fint, jag vet att jag ska byta min klocka som jag fick av mamma i julklapp, jag fick först en men det gick i sönder så bytade hon den, till en som hade typ hål i sig eller nåt, så nu måste jag byta den en gång till, dom måste tro att jg är knäpp eller något.

Fast jag har egetligen aldrig varit där och bytat den, det va ju mamma.

Nä nu får jag nog ta och hoppa en i duschen så jag akn fixa mitt jättejobbiga hår.

Ha det fint everyone!

Presentation

Omröstning

Bryr du dig om din vikt?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards